Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jaké to je, když se vede cenová válka? Vyhraje zákazník?

Slyšíte ještě na akční cenové nabídky? Jak je někde nápis „Zdarma“ musíte to mít? Kdysi dávno, letáky fungovaly, jako pobídka pro zákazníky. Obchodníci byli spokojení. Dnes by nejraději obchodníci akční letáky zrušili. Divíte se proč?

Dnes, v době ekonomické krize, se obchodníci podbízejí zákazníkům, nejnižší cenovou nabídkou. Napadá Vás, vždyť je to dobře pro zákazníka, nakoupí levněji.

Na první pohled, můžete mít pravdu. Ona je i druhá strana mince. Obchodníci jsou nuceni snižovat ceny někdy až na hranici nákladů. Cenové nabídky v akčních letácích jsou to nejhorší pro většinu prodejců.

Také jdete do obchodu nakoupit to, co je zlevněné, zvýhodněné, s dárkem zdarma a ostatní zboží přehlížíte? Tím, že kupujete pouze zboží z akčních letáků, nahráváte nadnárodním společnostem. Pokud obchody a živnostníci, postupně zavřou, kde budete pracovat, Vy nebo členové Vaší rodiny? Nebo zrovna v takovém obchodě pracujete, máte minimální mzdu, protože k vám chodí málo zákazníků? Co je platné, že prodáte za týden třicet televizí, když na jedné, máte hrubý zisk pouhých pět set korun a dopravu k zákazníkovi zdarma? Při dnešních cenách za pohonné hmoty, řidičův plat, amortizaci auta, Vám moc nezůstane.

Zdá se Vám to neuvěřitelné? Dnes je to naprosto běžné. Dokonce jsou i akční letáky, kde obchodník prodává zboží, za nižší cenu, než nakoupil.

Říkáte si, to není můj problém. Hlavně, že levně nakoupíte.

Cenová válka se týká všech. Chcete kvalitní zboží, které vydrží víc než záruku dva roky? Současně požadujete, že cena musí být co nejnižší. Výrobce potom volí kompromis a díky nižší ceně, je i nižší kvalita.

Chováte se podobně? Tím vytváříte obrovský tlak, na nejnižší cenu. Svým postojem podporujete cenovou válkou velkých řetězců, hypermarketů, internetových obchodů, s kamennými obchody. Je to boj s větrnými mlýny.

Co se stane, až zmizí drobní podnikatelé a živnostníci, jediná konkurence nadnárodních společností. Mnohokrát jsem byla svědkem situace, kdy se musel obchod zavřít, protože místní lidé začali chodit, do nově postavených, supermarketů. V okamžiku, kdy obchod navždy zmizí, se najednou ozývají nářky, kam budete chodit nakupovat. Přeci nepojedete dvacet kilometrů do supermarketu, kvůli drobnosti za pár korun.

Vážení zákazníci, v konečném důsledku se budete divit, nadávat a lamentovat, protože ve Vašem oblíbeném supermarketu je najednou všechno dražší. Mimo to že nakoupíte spousty zbytečností, které jste vůbec nechtěli. Obecný názor, že supermarkety jsou nejlevnější, mnohokrát neplatí. Doporučuji, běžte občas nakoupit u Vás v místě bydliště a možná budete překvapeni.

Nemám nic proti supermarketům, taky tam nakoupím, ale mám možnost vidět situaci z obou stran. Zákazníci touží být ve „vatě“ jako majitelé obchodů. Mnozí obchodníci by rádi dělali za průměrnou mzdu zaměstnance a měli klid.

Autor: Ivana Sáčková | čtvrtek 20.10.2011 14:53 | karma článku: 13,91 | přečteno: 1215x
  • Další články autora

Ivana Sáčková

Obchodníci nebo hyeny?

Stále oblíbené předváděcí akce, končí stejně. Výsledkem jsou obelhaní staří lidé, kteří svoji důvěřivost draze zaplatili. Mnohdy je "úžasné zboží" stojí víc než jejich celý důchod. Na předváděcích akcích je pár lidí obětováno ve prospěch ostatních. Nikdo nechce koupit, tak vyberou někoho a už ho nepustí. Tak dlouho"vyvoleného" přesvědčují, až dotyčný podlehne a podepíše kupní smlouvu. Manipulace dostane i ty, kteří si myslí, že odolají a udělají si pěkný výlet

12.8.2012 v 11:22 | Karma: 22,36 | Přečteno: 1508x | Ostatní

Ivana Sáčková

Mýty o práci obchodního zástupce.

Jaké jsou 3 největší mýty o obchodních zástupcích? Většinou jsou mýty podložené negativními zkušenostmi. Svůj podíl na negativním hodnocení mají podomní prodejci. Rovněž i prodejci, odchytávající budoucí zákazníky na ulici. Tito prodejci mnohdy používají podivné praktiky, jenom aby prodali. Problém je, že tito prodejci vědí, že už Vás nikdy neuvidí.

7.7.2012 v 17:04 | Karma: 11,93 | Přečteno: 2009x | Ostatní

Ivana Sáčková

Bez praxe a zkušeností obchodním zástupcem.

Čtete dobře, opravdu je to možné. I v dnešní době, se dá najít firma, která Vás zaměstná na pozici obchodního zástupce bez praxe a zkušeností. Sen jedné mladé paní se stal skutečností. Z nezaměstnané maminky je obchodní zástupkyně. Je to přímo skvělé, že se matka dvou dětí nevzdala a šla si trpělivě za svým snem. Chtěla to dokázat. Stát se obchodním zástupcem, i když nemá praxi.

23.6.2012 v 11:18 | Karma: 10,96 | Přečteno: 2272x | Ostatní

Ivana Sáčková

Patříte mezi ty, co kradou?

Stále mě zaráží jedna věc. Proč musí lidi krást? Na jednu stranu slyšíte, jenom abych nepřišel o práci, co bych dělal, to je hrozné. Opačná stránka věci je, že stejného člověka přistihnete, jak krade. Proč? Kdo mu dal právo ukrást něco, co druhý vyprodukoval nebo si koupil. Nejlepší na tom je, že stejní lidé kritizují vše a všechny. Poukazují na to, že jejich práce není patřičně oceněna, jak si ti na hoře hrabou, ...

17.6.2012 v 11:00 | Karma: 13,30 | Přečteno: 1246x | Ostatní

Ivana Sáčková

Začínáte pracovat jako obchodní zástupce?

Začínáte v práci jako obchodní zástupce? Máte plnou hlavu toho, jak co dělat. Jak působit na zákazníky, jak působit profesionálně? Snažíte se schovat před zákazníky vaši malou znalost produktů? Vaši nejistotu schováváte za frajerství a okázalou suverenitu? Myslíte si, že jste u zákazníků za hvězdy, ale opak je pravdou. Většinová reakce prodavačů na nové prodejce je, "vyzkoušíme si tě".

2.6.2012 v 19:02 | Karma: 9,21 | Přečteno: 2152x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jak se motivují prodavači k lepším výkonům?.

Dnes mě moji zákazníci opět dostali. Povykládali mi, jak u nich v prodejně probíhal " mystery shopping", aneb oblíbená hra, stresuj svého prodavače. Možná máte vlastní zážitek s podobným fingovaným nákupem.

26.5.2012 v 19:09 | Karma: 25,96 | Přečteno: 2088x | Ostatní

Ivana Sáčková

Nenechte se manipulovat obchodními řetězci?

Vlastníte prodejnu? Máte vlastní zkušenost s nějakou obchodní sítí? Necháváte se manipulovat? Tlačí vás řetězce do kouta? Nemůžete si ve svém obchodě o ničem rozhodovat?

19.5.2012 v 14:53 | Karma: 16,54 | Přečteno: 1400x | Ostatní

Ivana Sáčková

Může být rychlé a kvalitní levné?

Stalo se vám někdy, že jste chtěli něco rychle, levně a také kvalitně? Jaký byl výsledek? Když chcete něco levně, může to být rychle, ale cena a rychlost ovlivní kvalitu. Pokud potřebujete zajistit něco kvalitně a rychle, nebude to levné. Třetí variantou je mít levně a kvalitně, ale na úkor rychlosti.

9.5.2012 v 19:44 | Karma: 9,75 | Přečteno: 1289x | Ostatní

Ivana Sáčková

Proč se vyplatí nepodceňovat zákazníka?

Nedělejte stejnou chybu jako ostatní. Nepodceňujte zákazníka. Nepodceňujte komunikaci se zákazníkem a jeho požadavky. Dříve se říkalo: "Náš zákazník náš pán". Hlavně se tato slova ctila a dodržovala. Dovolím si tvrdit, že si majitelé firem a obchodů zákazníků považovali. Moc dobře si uvědomovali, že je zákazníci živí.

5.5.2012 v 20:51 | Karma: 14,10 | Přečteno: 1172x | Ostatní

Ivana Sáčková

Co všechno poznáte z řeči těla?

Neverbální komunikace nebo známější výraz, řeč těla je v životě skvělým pomocníkem. Znalost této problematiky nejvíce využijete při jednáních, nemusí být jenom pracovní. Pomocí signálů neverbální komunikace, řeči těla, odhalíte mnoho zajímavých skutečností.

25.4.2012 v 17:39 | Karma: 7,20 | Přečteno: 1340x | Ostatní

Ivana Sáčková

Asertivní jednání není agresivní jednání.

Asertivní jednání patří mezi důležité schopnosti člověka. Asertivita je způsob komunikace a chování, je to způsob jak prosadit svůj názor, zájem, určité stanovisko. Pozor, nepleťte si asertivitu s agresivitou. Asertivní chování je sice o sebe prosazení, ale z jednání odcházejí partneři jako rovnocenní. Nikdo není vítěz ani poražený.

19.4.2012 v 17:01 | Karma: 9,45 | Přečteno: 1242x | Ostatní

Ivana Sáčková

Kdo je obchodní zástupce a co dělá?

V prvním okamžiku si vybavíte muže v obleku nebo ženu v kostýmku. Je to nejběžnější obrázek, který se Vám vybaví, když se zeptám: Kdo je obchodního zástupce. V popisu práce má napsáno mimo samotného prodeje i to, že musí jednat v zájmu firmy, kterou zastupuje. A to tak, aby nepoškodil její jméno nebo nezpůsobil firmě a zákazníkům nějakou újmu. Musí dbát dobrých mravů, atd.

14.4.2012 v 17:59 | Karma: 16,25 | Přečteno: 3028x | Ostatní

Ivana Sáčková

Je sebevzdělávání nejlepší investicí?

Jak se díváte na tuto otázku? Je nebo není sebevzdělání nejlepší investicí? Mnoho z Vás přikývne a pro sebevzdělání zvedne ruku. Najdou se i tací, kterým se vzdělávat nechce. Možná v práci z donucení absolvují nějaké školení a dost. Někdy mají takový přístup i obchodní zástupci. Proč se ještě otravovat a sám se něco učit. Nejsem přece blázen.

11.4.2012 v 19:14 | Karma: 7,84 | Přečteno: 930x | Ostatní

Ivana Sáčková

Chcete změnu, změňte sami sebe.

Nadáváte, jak stojí všechno za houby? Přesně víte, co kdo udělal špatně, kde se stala chyba? Chcete nějakou změnu? Tak začněte u sebe a změňte Vaše myšlení. Ono je jednoduché kritizovat a obviňovat někoho druhého. Všichni křičí po změně, ale když řeknete, začněte u sebe, změňte se nejdříve Vy sami. Jaké slyšíte odpovědi?

7.4.2012 v 19:18 | Karma: 15,15 | Přečteno: 910x | Ostatní

Ivana Sáčková

Víte, co je Vaše motivace?

Víte, proč něco děláte, co je Vaše motivace. Zeptejte se sami sebe, jaké máte důvody, pro to co děláte. Sportujete, protože Vás to baví nebo chcete zhubnout? Do práce chodíte, protože Vás baví nebo z něčeho musíte žít? Oba pohledy jsou zcela odlišné a odlišná je i síla Vaší motivace.

4.4.2012 v 18:14 | Karma: 8,31 | Přečteno: 537x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jak si vážíte něčeho, co dostanete zadarmo?

Určitě se Vám stalo, že jste dostali něco zadarmo. Jakou to má pro Vás cenu? Nestálo Vás to ani korunu, ani čas, ani žádnou námahu. Má to pro Vás vůbec nějakou hodnotu? Každý si odpovíte jinak. Pro některé jsou věci a informace, poskytnuté zadarmo přímo pokladem a vážíte si jich. Pro druhé zase nemají hodnotu žádnou.

1.4.2012 v 17:35 | Karma: 8,96 | Přečteno: 897x | Ostatní

Ivana Sáčková

Varování. Jak (ne)prodávat.

Jak prodávat, je námětem mnoha diskuzí. Nejdůležitějších je prvních 5 -10 vteřin, kdy si Váš zákazník o Vás udělá obrázek, co jste zač. Toto pravidlo by měl znát každý obchodní zástupce. Bohužel, opak je pravdou. Na jednu stranu usilovně přemýšlíte, jak nejlépe prodávat, jak zvýšit tržby. Potom si školáckou chybou zabouchnete dveře.

25.3.2012 v 21:05 | Karma: 9,38 | Přečteno: 1043x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jak prodávat v období krize?

Máte pocit, že se Vám nedaří, ptáte se: Jak prodávat v o období krize? Stále častěji se setkáváte se zákazníky, kteří už rezignovali? Hledáte způsob jak prodat a nevnucovat se? Máte strach z budoucnosti. Máte strach, že přijdete o všechny zákazníky.

17.3.2012 v 20:33 | Karma: 9,41 | Přečteno: 1109x | Ostatní

Ivana Sáčková

Mezi nejžádanější profese patří obchodní zástupce.

Víte, že profese obchodního zástupce patří mezi nejžádanější? Firmy i personální agentury narážejí stále na stejný problém. Nemohou obsadit pozice nejžádanější profese. Na trhu je po obchodních zástupcích hlad.

14.3.2012 v 17:48 | Karma: 8,31 | Přečteno: 1135x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jak najít zákazníky?

V obchodě se nejčastěji zabýváte otázkou, "Jak najít zákazníky". Účastníte se porad, kde se stále dokolečka probírá, jak najít nové zákazníky. Vedení na Vás tlačí, musíte někoho najít, málo se snažíte, navštěvujte všechny, kde je šance, že uspějete. Zdá se Vám to povědomé? Od stolu vše vypadá jednoduše, ale jak najít zákazníka, Vám nikdo neporadí.

10.3.2012 v 18:00 | Karma: 6,28 | Přečteno: 1004x | Ostatní
  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1311x
Jmenuji se Ivana Sáčková, už léta jsem obchodní zástupce.

V začátku mi bylo pomoženo, dnes chci pomoc poslat dál. Věřím, že Vám v tom, jak být v životě úspěšným "obchoďákem", moje články pomůžou. Proto se web pro „obchoďáky“ narodil, a kdyby pomohl jenom jednomu člověku ke zlepšení jeho života, tak splnil svůj účel.

Podívejte se na stránky Školení pro obchodní zástupce".
Více dozvíte na mém webu www.ivanasackova.cz".